Результати аудиту фінансового та відповідності у КП «Київський іподром» за період 2013-01.07.2015 років
В процесі аудиту встановлено, що фінансово-господарська діяльність КП «Київський іподром» в періоді, що вивчався, була непрозорою та сповненою ризиків неефективного використання комунального майна, грошових коштів, марнотратства та значних недоотримань, як підприємством, так і бюджетом м. Києва.
Зокрема, встановлені чисельні неефективні управлінські рішення та відсутність належного управлінського контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємства.
Як наслідок, недоліки організаційного характеру на різних етапах господарювання призвели до порушення справи про банкрутство, виникнення ризиків втрат фінансових і матеріальних ресурсів, негативно вплинули на фінансово-економічні показники та, відповідно, свідчать про необхідність посилення контролю та управлінського реагування.
Встановлені проблеми, недоліки та порушення мали негативний вплив на фінансові показники Підприємства та, на думку аудиторів, призвели його до збитковості та порушення справи про банкрутство.
Загалом за результатами аудиту встановлено фінансових порушень на загальну суму 2150,7 тис. грн., та втрат від фінансових порушень та неефективних управлінських рішень на суму 2259,6 тис. грн.
По-перше, надання послуг з випробування, тренінгу та утримання коней, а також проживання в гуртожитку за цінами, нижчими ніж їх собівартість,призвело до недоотримання доходів Підприємством на загальну суму 1218,5 тис. грн.
По-друге, неналежне виконання розпорядчих документів та відсутність дієвої системи контролю у сфері орендних відносин призвело до недоотримання Підприємством 70,2 тис. грн. доходів, а також бюджетом м. Києва 585,7 тис. грн.,зокрема:
недотримання Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та рішень Київської міської ради при передачі в користування стороннім структурам по договорам про співробітництво (спільну діяльність) комунального майна (що по суті є орендою) призвело до недоотримання бюджетом м. Києва грошових коштів розрахунково у сумі 289,8 тис. грн.
при наявності надходжень коштів у вигляді орендної плати, всупереч вимог рішень Київради «Про бюджет міста Києва» на 2013-2015 роки до бюджету м. Києва станом на 01.07.2015 не перераховано 261,4 тис. грн.
не перерахування орендарями належних сум по договорах суборенди, укладених без відповідного погодження, призвело до недоотримання Підприємством доходів розрахунково на суму 70,2 тис. грн. та, відповідно, загальним фондом міського бюджету доходів розрахунково на суму 35,1 тис. грн.
впродовж 2013 року КП «Київський іподром» передано стороннім організаціям в оренду нежитлові приміщення без відповідних рішень Київської міської ради.
всіма орендарями ігнорується виконання обов’язкових умов договорів оренди в частині обов’язкового страхування орендованого майна, чим створено ризики втрат в разі настання страхових випадків.
По-третє, неналежний рівень ведення претензійно-позовної роботи по стягненню дебіторської заборгованості в межах терміну позовної давності призвів до втрати активів (коштів) на загальну суму 105,8 тис. грн.
По-четверте, продаж основних засобів (коней) без відповідних погоджень та не перерахування отриманих від їх реалізації коштів до бюджету, призвело до недоотримання бюджетом м. Києва доходів у сумі 94,9 тис. грн.
По-п’яте, порушення вимог нормативно-правових актів, що регулюють порядок роботи за сумісництвом, призвело до незаконного нарахування та виплати заробітної плати на загальну суму 44,9 тис. грн.
По-шосте, договір тимчасового використання транспортного засобу, що укладений з фізичною особою, не був нотаріально посвідчений, наслідком чого є визнання вказаного договору нікчемним без рішення суду, що призвело до незаконного списання бензину вартістю 41,1 тис. грн.
По-сьоме, неналежний рівень контролю за витрачанням паливно-мастильних матеріалів призвів до незаконних витрат на суму 5,2 тис. грн.
По-восьме, недотримання умов колективного договору в частині виплат матеріальної допомоги та разових премій при відсутності фінансових можливостей призвело до неефективного використання коштів на суму 128,3 тис. грн.
По-дев’яте, бюджетні кошти, що виділені на поповнення статутного капіталу у сумі 15692,5 тис. грн. використані на поточні видатки, а не на видатки розвитку.
По-десяте, завищено в обліку вартість активів на 3,6 тис. грн.
По-одинадцяте, в бухгалтерському обліку занижено розмір доходів та завищено фінансові зобов’язання на 15,8 тис. грн. внаслідок не списання кредиторської заборгованості, строк позовної давності якої минув.
Аналіз отриманої в ході аудиту інформації свідчить про необхідність перегляду чисельних неефективних управлінських рішень колишнього керівництва та наявність у Підприємства потенціалу зі збільшення дохідної частини та оптимізації витрат.
не одни мы выходит банкротимся.